Xarxes socials el 2024: IAB Spain presenta el seu informe anual sobre marques
IAB Spain ha presentat la XII Edició de l'Observatori de Marques a Xarxes Socials 2024, desenvolupat en col·laboració amb les empreses associades Alkemy, Gestazion i Metricool.
L'informe analitza l'activitat de 206 marques, seleccionades segons el seu volum d'inversió i categorització al sector, amb dades facilitades per adjinn.
Aquests són alguns dels principals aspectes que ens destaquen de l'estudi:
- Facebook continua mantenint el seu lideratge amb un 62% de la quota total a Espanya, mentre que Instagram ha baixat al 21% des del 24% de l'any anterior. X (Twitter) es manté estable amb un 10% i YouTube ha disminuït lleugerament al 7%.
- El nombre mitjà de publicacions ha incrementat un 2% el 2024, arribant a les 2.885 publicacions de mitjana a totes les xarxes socials de les marques a Espanya.
- X (Twitter) continua sent la plataforma amb major nombre de publicacions, amb un 61% del total de la quota, tot i que ha experimentat una disminució respecte al 2023 (76%).
- Les interaccions totals han disminuït un 33% el 2024. El nombre més gran d'interaccions s'han produït a Instagram (68%), mentre que Facebook ha incrementat la seva quota al 27%.
- L'engagement mitjà ha disminuït, situant-se en un 2,5%, enfront del 3,3% de l'any anterior. Instagram ocupa la primera posició en quota d'engagement amb un 61%.
- L'eficiència de les marques a xarxes socials continua millorant cada any. Instagram continua sent la xarxa més eficient amb un 80% de quota, seguida de Facebook (11%), YouTube (8%) i X (Twitter), amb només un 1%.
- A Twitch, es registra un augment del nombre de seguidors mitjans, passant de 15.141 el 2023 a 80.855 el 2024.
- A Instagram, el 71,92% de les publicacions són stories. El millor dia per publicar és el dimecres i el divendres, a diferència de l'edició anterior que era dilluns i dijous.
- A TikTok, la ràtio d'engagement mitjà és de 5,75 i la seva mitjana de visualitzacions és de 18.173,32.
- A LinkedIn, el 69% de les marques analitzades compten amb un perfil en aquesta xarxa. La mitjana de publicacions el 2024 és de 26 per al període analitzat, enfront de 25 de l'any anterior.
Vídeos
Últims posts
-
Xarxes socials el 2024: IAB Spain presenta el seu informe anual sobre marques
25/09/2024
-
Nova web del Festival de Jazz de Barcelona 2024
17/09/2024
-
Feliç 2024!
02/01/2024
-
Bones festes!
23/12/2022
-
Visitant la Casa dels Cecs a l’Espai Corberó
13/11/2022