Estudi anual de l’e-commerce 2022 a Espanya

Un any més IAB Spain ha presentat el “Estudio E-commerce 2022”, que busca difondre les xifres sobre la realitat de l'E-commerce a Espanya, conèixer la seva evolució i aprofundir en els usos i hàbits actuals de compra en línia, així com en la percepció dels professionals del sector sobre aquesta disciplina.

Estudi anual de l’e-commerce 2022 a Espanya

Aquests són algunes de les dades que es destaquen de l'estudi:

  • A Espanya 24,7 milions de persones ja són compradors online, el 78% dels internautes).
  • Observem una penetració similar en les franges a partir dels 35 anys (35-44 , 45-54 i 55-70 anys) sobre el 23/24% en cadascuna d'elles, amb una mitjana de 48 anys (42 anys en 2021).
  • Existeix una creixent preferència de compra en canal híbrid, combinat experiències de compres en línia i presencials (62% del total).
  • Comprem una mitjana de 2,8 vegades al mes (3,8 en 2021) amb un tiquet de compra mitjana de 68€ (89€ en 2021), hi ha un lleuger descens respecte l'any anterior.
  • Entreteniment i Cultura (59%), Moda (56%), Tecnologia/comunicació (56%), Alimentació (52%) i Viatges/estades (52%) són les categories de producte que més s'han comprat en 2022.
  • La satisfacció dels usuaris de E-commerce continua a l'alça, amb una mitjana de 8,2 sobre 10 (7,8 en 2021).
  • Els Preus econòmics (74%), Ofertes/promocions (73%), Condicions d'enviament (67%), Servei postvenda (63%) i la Confiança(61%) són les principals claus per a triar un E-commerce.
  • El 84% considera que el temps d'espera d'enviament ha de ser inferior a 5 dies, el temps d'espera acceptable es manté en 3,2 dies (3,0 en 2021).
  • 3 de cada 10 vendes es realitzen a la botiga online pròpia o web de la marca (28%).

Vídeos

Compartir:
Esta web utiliza cookies técnicas, de personalización y análisis, propias y de terceros, para facilitarle la navegación de forma anónima y analizar estadísticas del uso de la web. Consideramos que si continúa navegando, acepta su uso.